Veckan

Tänkte berätta lite kort vad jag har gjort i veckan som hindrat uppdateringen. 
 
Tisdag: Skola, hade en väldigt lång och tråkig dag - slutade tjugo över fyra. Åkte därefter till Nikita och red ut på en slinga i skritt. Mysig slinga dedär i ensamheten, bara hästen och en själv. Skötte sedan henne också, och putsade på utrustningen, lite vanliga rutiner. 
 
Onsdag: Skola, och åkte även till Nikita. Red ut igen, men red en lite längre slinga och travade några sträckor. Hon kändes framåt, det var en härlig uteritt! Sedan de vanliga sysslorna man brukar göra i stallet. Försökte vara lite mer nogrann med utrustningen eftersom att jag inte hann så mycket i tisdags. 
 
Torsdag: Var i stallet hela dagen med skolan. På förmiddagen red vi två pass. Fick rida två svåra hästar, haha, utmaning! Första hästen var stark och pigg, andra hästen var lite av den långsamma varianten. Och båda stretade emot och var inte riktigt med på mina hjälper, med andra ord ganska svåra. Vilket bara gäller för mig att kämpa på! Kände efter andra passet att jag knappt kunde gå, hade ont i hela kroppen. Fick ju jobba som en stucken gris! Nejmen, jag var inte så nöjd efteråt, men jag har ändå ganska höga krav på mig själv, håller tummarna på att det går bättre nästa gång. Det kan ju inte alltid gå bra, så är det ju bara. På eftermiddagen var det lite lugnare sysslor, vi hade blandannat lite teori och pustning av sadel och träns. Nästa vecka blir det stalltjänst! 
 
Fredag (idag): Skola, sedan ridlektion. Vi hade markarbete och jag red Deja Vou. Gick väl ganska så bra. Lite svår övning i början, men tillslut så klarade vi det! Kändes nog bäst mot slutet då han blev lite mer avslappnad! 
Ja, och här sitter jag med datorn framför mig. Ikväll blir det fredagsmys! 
 
Som ni ser, har ridit från tisdag till fredag, dessutom två ridpass på torsdagen. Helt slut nu! Men sjukt roligt är det ju! Har inte haft tid att sätta mig här framför datorn, ni ser ju att jag har haft fullt upp! Men imorgon blir det en lugn dag och på söndag blir det stallet och ska förmodligen rida lektion på Nikita. 
 
Askepot till vänster och Gabon till höger. Red dem i torsdags. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback
RSS 2.0